Syrrans Virknål

Syrrans Virknål
websorken@hotmail.se

Summa sidvisningar

måndag 14 december 2009


Det har inte blivit så mycker stickat på min sjal (där garnet luktar ladugård) som jag velat. I flera omgångar har jag satt mig ner och försökt: antingen har jag haft ont i huvudet - då går det inte alls sticka, eller så har inte sticklusten infunnit sig. Suck. Har stickat ganska länge på sjalen, ibland känns det som att jag har tröttnat på den innan den ens är färdig. Det kanske är läge att göra nåt annat ett tag. Jag har en virkad pläd på gång som jag kan bryta av med, tror det blir bra.

Idag kom det äntligen, det efterlängtade mailet! Jag hade paket att hämta på mitt utlämningsställe. För ett tag sen var jag in på Tradera för att se om det fanns s.k. Wool winder`s ("garn-snurrare" kallar jag dem!), jag hittade flera stycken, lade bud på en - och vann! Nu ska det bli ordning bland mina trassliga garner. Tror att jag ska ägna en del av jul-ledigheten till att sitta i soffan och nysta garn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar