Syrrans Virknål

Syrrans Virknål
websorken@hotmail.se

Summa sidvisningar

måndag 15 mars 2010

Hej igen. Jag hoppas att ni inte har gett upp hoppet, det var ju ur-längesen jag skrev nåt. Orsaken är att jag, till viss del, varit lite ur form och resten består av ren lathet. Sorry. Men det är bara på blogg-fronten jag har varit lat: den produktiva sidan har gått på högvarv. Bl.a. har jag färdigställt 3 UFO:n som har legat, jag vet inte hur länge i lådan: ett par vantar, ett par muddar och en pytteliten "favorit i repris". Japp, det är som ni tror: en till Inga´s virkade väska. Undrar om man kan få för många av dem.....? Nix pix, inte om ni frågar mig. Tyvärr var det slut på batteriet i kameran (extrabatteriet också!) så jag kan inte lägga upp några bilder. Återkommer med bilder vid senare tillfälle.
Igår ägnade jag större delen av dagen till att försöka reda ut ett trassligt garnnystan. Det var inte klokt vad trassligt det var, jag höll på att bli galen flera gånger om, men envis som jag är, gav jag mig inte förrän allt var utrett. Och ja, jag kände mig rätt nöjd när jag var klar. Klapp på axeln!

På förvintern frågade mamma om jag inte skulle ha en utställning med saker jag gjort. Utställning, jag? Det hade jag inte tänkt på- men ok, vilken bra idé! Tack snälla mamma för tipset! För ett tag sen gick jag in på Hälsocentralen här hemma, och frågade om jag fick ställa ut i deras glasmonter. Det gick bra, så jag bokade juni och juli, gick hem och drabbades av världens prestationsångest!! Ni vet, det där vanliga: "inte kan väl jag", "inte ska väl jag", "vad ska folk tycka"?
Men varför inte? Kan andra så kan väl jag. I och med denna utställning så kommer jag inte att kunna visa upp så mycket på bloggen, då jag vill att det jag ställer ut ska vara nytt för alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar