Syrrans Virknål

Syrrans Virknål
websorken@hotmail.se

Summa sidvisningar

torsdag 12 juli 2012

    

Nu har det regnat i flera dagar och jag är rätt trött på det. I förra veckan satt jag på balkongen och solade, stickade och drack kaffe- helt underbart! Trots att det stundvis var otroligt varmt- det gick nästan inte sitta där- så var det trevligare än detta rusk och slask. 

Men i morron är en ny dag- och jag ska åka och hälsa på en kompis. De är relativt nyinflyttade till hus och jag längtar verkligen efter att snoka runt i deras trädgård.
För er som känner mig- jo ni läste helt rätt :)
Jag har blivit intresserad av blommor och trädgårdsskötsel och pyssel! Det började redan tidigt i våras när jag fortfarande hade väldiga koncentrationssvårigheter pga. utbrändheten- då fungerade det bra att pyssla med sånt som gav resultat med detsamma.
Ja, nu menar jag inte att jag vattnade mina potatisar med raketbränsle och kunde äta färskpotatis redan samma vecka som jag stoppade ner dem i hinken ;) Nej, jag menar att min koncentrationsförmåga just då bara räckte till att hälla jord i hinken, stoppa ner några potatisar och vattna en skvätt- sen var jag helt slut. Som tur är, är jag mycket piggare nu :)

Det enda jag sörjer, är att jag för mitt liv inte kan minnas vilken sorts bönor jag satte i blomlådan..... Jag minns att de var rödaktiga- men inte kidneybönor.
Nåja, det är bara att vänta och se om det blir några bönor till hösten.
Kanske jag skulle ha en liten tävling- för att skoja till det hela runt sjukskrivningen? "Gissa bönan"? Ja, det tål att tänkas på :) Lämna gärna en kommentar om ni vill ha en liten tävling.

För tillfället suger jag i mig alla program som har med trädgård och odling att göra. Det finns ju flera att välja på- Sommar med Ernst, Året i trädgården, Engelska trädgårdar- jag ser alla- och antecknar, ritar och samlar på mig inspiration :)

Det garnrelaterade då? Jo jag stickar för tillfället en mohair-pläd. Slumpmässiga ränder av det jag har hemma. Meningen är att den ska bli klar till 1a september då jag flyttar.
Jag ska bli sambo med Kärleken M- jag är så lycklig så det bara bubblar och spritter i mig!

                                                                                                        
                            













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar