Syrrans Virknål

Syrrans Virknål
websorken@hotmail.se

Summa sidvisningar

torsdag 9 augusti 2012

Jag har länge varit missnöjd med avslutningen på min Citron- dels för att garnet tog slut innan jag var klar, och min LYS inte kunde beställa mer, och för att jag fick sticka avslutningen i ett annat garn och annan färg.
I höstas hittade jag ett nystan- ett exakt lika nystan!- när jag handlade hos en mycket gullig garnbutiks ägare som hade utförsäljning pga. att hon skulle slå igen (bra pris på garnet med andra ord).
Härom veckan tog jag tag i sjalen igen- nu ska jag väl ändå göra ett sista försök!
Sagt och gjort- allt flöt på bra, faktiskt så bra att jag till och med lyckades genomföra en liten mönsterkant på slutet (det är det första mönsterstickade jag lyckats med sen jag blev sjukskriven för utbrändheten i höstas- så jag är mycket stolt).
Nu är det bara blockningen kvar- som får vänta tills jag har installerat mig på nya adressen :)

Jag plockar, rensar, kastar och packar för fulla muggar just nu. Jag kan inte fatta att jag kommer att bo på ny adress om mindre än 4 veckor- än mindre kan jag fatta hur jag ska hinna packa allt....

För att orka med allt så belönar jag mig med en god kopp kaffe och en mysig ny stickning. På mina nyinköpta lyxstickor (knit pro) finns just nu sjalen Cinnamon Grace, ett gratismönster från Ravelry som du hittar här: http://www.ravelry.com/patterns/library/cinnamon-grace

Nästa gång ska jag visa vad jag fyndade när min LYS hade utförsäljning :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar