Syrrans Virknål

Syrrans Virknål
websorken@hotmail.se

Summa sidvisningar

lördag 16 april 2011

Vad ska detta bli? Vänta ska ni få höra :)

Lägg upp 37 maskor på st. nr. 5.5, sen sticka 36 varv. Gör 2 likadana bitar.

Fördela maskorna på 4 stickor.

Sticka runt i ca 15 varv sen tas det ihop.

När ihoptagningen är klar ska det se ut så här- jag lovar :)
Sy ihop mitt under och baktill.

Nu syns det vad det ska bli: en toffel i jätteformat!

Efter 2 vändor i tvättmaskinens 40 grader blev de så här. Ulliga, luddiga, gosiga. Tyvärr är jag inte nöjd med dem.
Trots att jag stickade efter mönstret så blev det inte alls bra. De krympte mycket mer på längden än på bredden- så de är alldeles precis lagom i storlek men på tok för pösiga runt om. Jag har t.om. vikt ner en kant på ca 5 maskor för att de ska se mer "toffelaktiga" ut.
Om jag ska göra fler par så ska jag göra dem längre på foten och smalare runt om, då kanske jag blir nöjd.
Garnet är Fritidsgarn (från Sandnesgarn 100% ull) och stickor nr. 5.5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar