Syrrans Virknål

Syrrans Virknål
websorken@hotmail.se

Summa sidvisningar

måndag 9 maj 2011

Det blir aldrig som man tänkt sig.....

Idag hade jag tänkt visa några bilder på färdiga projekt- men det får bli en annan dag. Jag har nämligen lyckats städa undan kabeln till kameran.... Förmodligen tänkte jag så här: "jag lägger den här så vet jag vart jag har den". Ja, eller hur? Vi vet ju alla hur det är med det...
Nåja- orsaken till att den är puts väck är att jag skulle stå värdinna för stick-träffen den här gången.
Den var förresten jättetrevlig. Vi blev bara 3 st men vi pratade och stickade/ virkade så det stod härliga till! Ja just det- fikade gjorde vi ju oxå ;)
Jag virkade slutet på en sjal som jag har hittat mönstret på hos Idas Kreativa och som jag redan gjort flera stycken av- fast inte i just det här garnet. Jag har skrivit det tidigare men jag gör det en gång till: en jättebra nybörjar-sjal. Enkelt mönster som ökar snabbt. Och om man virkat ett tag så är det en jättebra "tanklös virkning"- jag menar en sån virkning som inte kräver att man sitter och är alert hela tiden.

Min Citron är blockad och klar och jag är jättenöjd!
Det var en jätterolig stickning. Bara lite bökigt i början innan jag kom igång riktigt- sen gick det av bara farten :) Det finns risk att det kommer att bli fler av den.

Jag kände för en ny utmaning med virknålen i helgen så jag googlade lite och hittade en skojig variant som heter Kvastskafts-virkning eller Broomstick Lace. Det var verkligen nåt helt annat än vad jag är van vid. Ganska bökigt (där oxå) innan man kom in i det, men resultatet är bedårande vackert. Det blir så annorlunda och roligt.
Jag vet inte om jag skulle tycka om den som halsduk (som visades som förslag), men gärna som en detalj på en halsduk eller en poncho.
Bild kommer så fort jag hittat kabeln....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar