Syrrans Virknål

Syrrans Virknål
websorken@hotmail.se

Summa sidvisningar

söndag 15 maj 2011

Här är ett första försök till Kvastskaftsvirkning (som jag hittade en bra förklaring till på Youtube). Det var en riktig utmaning och så helt annorlunda nåt annat jag gjort.

Det börjar anta en viss form- efter mycket om-och-men. Garnet var inte idealiskt för att virka just den här tekniken- det var alldeles för klumpigt- men för att testa var det helt ok.

Det här garnet däremot passade helt utmärkt :) Tyvärr vet jag inte vad det är, då det är ett loppisfynd utan banderoll. Det blev en liten provlapp bara, då garnet inte räckte till nåt större, men jag har nu lärt mig tekniken och kan tänka mig att göra en sjal eller en detalj på en poncho (som jag skrev om tidigare). En träslev ur kökslådan fick stå till tjänst som kvastskaft :)

Ännu en virkad sjal har sett dagens ljus. Undrar om man kan få för många? .... jag hoppas inte det för det är ju så roligt att virka dem :) Garnet heter Chenille från Svarta Fåret, 100 % acryl. Det är ett loppisfynd som jag inte kunde motstå- garnet är underbart mjukt och har tyngd. Det känns nästan som plysch. Färgerna är starka och klara vilket också föll mig i smaken.


Titta vilket fynd jag gjorde på jobbet för en tid sen! Det ska nog bli strumpor, strumpor, strumpor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar