Syrrans Virknål

Syrrans Virknål
websorken@hotmail.se

Summa sidvisningar

måndag 31 maj 2010

Ja, då kan jag pusta ut en stund: jag har satt upp min utställning (heter det så, eller gjort i ordning?) ikväll. Nästan 2 timmar tog det! Måste erkänna att jag trodde jag skulle bli klar mycket tidigare- men- fel av mig. Hur som helst så var det jätteroligt och en rejäl utmaning! Jag fick några finfina komplimanger under tiden jag höll på och ja, det värmde rejält. Tack så mycket.
Det känns lite konstigt att ha "lämnat iväg" mina favorit alster sådär, undrar om det finns nån annan som tar hand om dem nu när de är på okänd mark..... Suck, ja, de har blivit mina bäbisar, det är bara att erkänna.
Glömde tyvärr kameran hemma så bilder från utställningen kommer senare. Ska försöka att samtidigt ta ett kort på min poncho, som jag kommit en bra bit på.
Då jag inte stickar efter nåt mönster tycker jag det är lite svårt att avgöra när jag ska börja ta ihop för axlarna. Jag har inte lust att sticka för långt så jag måste repa upp, har gjort det en gång tidigare med detta garn: blä, ingen höjdare.
Har varit på språng hela dan idag, fötterna värker rejält och jag längtar efter min säng.
Förresten, visst är det underbart att det äntligen är sommar? Jag svarar själv på det: Ja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar