Syrrans Virknål

Syrrans Virknål
websorken@hotmail.se

Summa sidvisningar

torsdag 13 maj 2010

Nu har det gått så där länge igen, sen jag skrev sist. Jag har fullt upp med att slutföra de sista sakerna som ska vara med på utställningen, hoppas jag hinner.
Till min stora besvikelse upptäckte jag att min besöksräknare har trillat bort!!! Hur kan den bara försvinna? Jag antar att det har med vår "datoriserade" värld att göra: saker händer utan att nån vet varför. En sak är då säker: jag har ingen aning vad som har hänt. Försökte placera tillbaka den (jag hade ändå nästan 200 träffar!) men fick till svar att jag redan fanns i deras system och inte kunde läggas till igen.
Nu sitter jag här och känner mig lite små-besviken: jag tyckte att jag var så duktig när jag klarade det alldeles själv....
Ska bara sura en liten stund- sen- på dem igen!
Apropå "sur" så satte jag i måndags en surdeg på vetemjöl, vatten och rivet äpple, den är klar i morgon så nu ska här bakas surdegs-bröd. Har aldrig gjort surdeg från grunden förr så det var spännande. Var mest orolig för om den skulle bubbla till sig då det är ganska kallt i lägenheten, men jag löste det genom att sätta den framför elementet där den verkade trivas. Stoppade dit nosen idag, den luktar filmjölk, hoppas att det ska vara så. Det visar sig i morgon om den blev bra eller inte. Fortsättning följer.
Jag har massor med spritt i fingrarna men ingen lust att vare sig sticka eller virka- varför är det så? (Tur att de flesta sakerna till utställningen är färdiga och bara lite små-jox kvar). Ibland saknar jag en "stick- och virk-kompis" som jag kan sitta och knåpa med. Visst kan jag ta med stickningen eller virkningen när jag hälsar på hos nån, men det blir inte samma sak, det kan också verka väldigt oförskämt, eller? Nej, det blir mest och bäst resultat framför TV:n.
I eftermiddag ska jag prova att blanda ny-stötta kardemummakärnor i kaffet. Det är länge sen jag läste det någonstans, men det har inte blivit av att jag provat än. Spännande! Succé eller katastrof? Jag får återkomma om det.
Vädret är lite sisådär: mulet och grått växlande med solsken-och så blåser det såklart. Det blir nog em-kaffe i soffan idag istället för på balkongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar