Syrrans Virknål

Syrrans Virknål
websorken@hotmail.se

Summa sidvisningar

lördag 12 juni 2010

Här hos mig har det regnat hela dagen. Jag vaknade tidigt i morse av att regnet slog mot sovrumsfönstret: härligt, då får man vara inne och pyssla och handarbeta. Jag har äntligen varit och fotat min utställning, men tyvärr blir det inte bra när man fotar genom glasrutor, jag måste få återkomma med bilder när jag plockar ner den. Däremot kan jag visa en bild på min poncho, som jag kommit en rejäl bit på, samt mitt nya projekt: en filt i "mormors-ränder". Jag blev så inspirerad av Attic24 som håller på med en jättefin filt och uppmanar sina läsare att göra en HAL (Hook ALong).
Såklart man nappade! Jag var lite orolig för jag har svårt att få till raka, fina kanter när jag bara virkar rakt, men hennes beskrivning var jättebra så det var inga problem.
Garnet är favoriten Järbo-garn Raggi och virknål nr. 3,5.


Nu när jag verkar fått kläm på detta med raka kanter, kanske jag vågar mig på ett nytt försök med Tony Irving´s sjal....? Jag bara funderar.... Jag har påbörjat den sjalen ett X antal gånger men jag kommer ingenvart för jag får aldrig till kanten så den blir fin. Nej förresten, jag ska inte börja på med alltför många projekt- även om det är skönt att ha några som ligger som man kan varva med.
På sätt och vis känner jag mig fri nu, när utställningen är i hamn. Det känns som om jag kan välja mer fritt vad jag kan/vill göra. Det kunde jag förstås förut oxå, men ni förstår nog vad jag menar.

Jag har inte helt lagt av med min 70-tals filt, den med de orange-bruna jätte-mormors-rutorna. Det är bara det att dessa 2 nya projekt känns mycket roligare just nu, men det blir en och annan ruta ibland.

1 kommentar:

  1. Vilken fin blogg du har! Din poncho ser mysig ut. Jag ser fram mot att se den färdig.
    /Ha en bra dag!

    SvaraRadera