Syrrans Virknål

Syrrans Virknål
websorken@hotmail.se

Summa sidvisningar

tisdag 12 oktober 2010

Hej igen!

Nu har det gått mer än jätte-längesen jag skrev, ja rentav evigheter. Orsaken är väl att jag inte har haft nån motivation överhuvudtaget.
Sommarjobbet.....ja, vad ska jag säga.... det blev inte som jag trodde- och därför tog det väldigt mycket energi, så jag har inte gjort så mycket i sommar, på stick- och virk-fronten. Men jag håller på att ta igen det nu!
Jag fick några fina sen-sommardagar i eftermiddagssolen, med tekoppen och virkningen på balkongen. Resultatet kommer på bild lite senare.
Jag har även gjort klart två UFO:n som legat i lådan hur länge som helst. Känns bra! Bild på dessa kommer, även de, senare, när det är lite bättre ljus.

Under en längre tid har jag försökt mig på att virka Tony Irving´s sjal- utan nåt resultat. Jag kan inte läsa mönster så bra- utan brukar bara virka på fri hand.
Jag gjorde dock ett försök efter mönstret, men det blev inte bra- det såg inte ut som nåt vettigt alls.
Nyligen hittade jag en likadan sjal på en second-hand affär som jag köpte, för att ha nåt att kolla efter. Nu gick det helt plötsligt utmärkt!
Det var lite knöligt de första varven men sen lossnade det- och vips så hade jag virkat upp första nystanet! Bild kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar