Syrrans Virknål

Syrrans Virknål
websorken@hotmail.se

Summa sidvisningar

onsdag 20 oktober 2010

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och fotat mina 2 sjalar som jag virkade i somras. Jag passade på att använda mig av våra provdockor på min nya praktikplats Säcken, vår lokala second-hand butik.
Båda sjalarna är virkade av samma garn: Malou 54% akryl och 46% bomull (50 g nystan som jag fyndat på loppis). Jag tror att jag hade virknål nr. 3 eller 3.5.

Trots att det är samma garn så känns den gula sjalen mycket mjukare och följsammare än den lila.
Inspirationen hittade jag hos Idas kreativa som länkar vidare till mönstret. (Tack så mycket Ida). Det var verkligen en jättebra virkning att sitta med när man inte orkar med nåt komplicerat. Det blir snabbt resultat och jag kom in i mönstret väldigt fort. Toppen helt enkelt. Risken är stor att det kommer att bli fler.

Min virkade "glad-sjal" är färdig, det enda som återstår är blockningen. Bild kommer när den torkat.
Just nu stickar jag raggsockar med dragspels-skaft, bara för att göra dem lite annorlunda. Skönt nu när det börjar bli riktigt ruggigt ute.

1 kommentar:

  1. Hej hello!

    Nuuuuu var det länge sedan du skrev här igen...

    Slarvmaja där...

    ;-)

    SvaraRadera