Syrrans Virknål

Syrrans Virknål
websorken@hotmail.se

Summa sidvisningar

måndag 26 september 2011





Idag har jag en skaplig dag och känner verkligen för att blogga lite. Det är ju jättelängesen jag skrev nåt och det beror på att jag har väldigt svårt att fokusera och sammanställa.
Det är hemskt jobbigt när viljan finns- hur mycket som helst- till att göra olika saker- men orken tryter innan jag ens börjat. Eller så vill jag för mycket och då blir det kaos i huvudet.

Jag antar att det är just så här de flesta utbrända själar känner sig- men det är oerhört jobbigt och frustrerande när jag vet hur jag var förut, innan jag blev utbränd, mot hur jag är idag. Skillnaden är som natt och dag. Jag är inte samma Virknål längre.

Jag har kommit fram till att jag bara ska ha en uppgift / dag- jag klarar inte mer. Det kan vara de riktigt banala saker som att bara diska idag eller bara ta en prommis eller att bara dammsuga.
Även om viljan (och ibland orken) finns för fler uppgifter så måste jag bromsa mig själv för att inte göra för mycket- för jag vet att jag blir som en liten urvriden disktrasa på eftermiddagen om jag gjort för mycket.... men det tar tid att lära om....

Det enda som funkar just nu är enklare stickning och virkning- nåt jag är väldigt glad för. Jag har gjort 2 par benvärmare och är snart klar med min andra mössa för säsongen.
Den översta bilden är mina jättemysiga ribbstickade benvärmare i garnet Fantasi från Järbo garn, stickor nr 4. (Här måste jag be om ursäkt till Johan. Jag tror att jag i en kommentar till dig sa att jag oxå stickade med garnet Fame Trend. Det var fel, jag stickade alltså med Fantasi. Jag kan bara skylla på min utbrända hjärna.... Förlåt). Garnet är helt underbart att sticka med och
jag har många nystan kvar så det blir nog fler projekt längre fram i det garnet.

Den undre bilden är ett par babyvantar stickade på 2 stickor och ihopsydda i kanten. Garnet heter Helen Novita 100% acryl och stickor nr 3. Jätteroligt mönster som gick superfort att sticka. Jag tror det tog mig 2 kvällar. Mönstret finns hos Fröken Lilja för den som oxå vill göra dem.

Om ni ännu inte upptäckt bloggen Johan stickar (som jag länkade till här ovan) så skynda er att kika in till honom. Han stickar jättefina saker och är en ren inspiration :)

Kram så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar